حیدری دستنایی در تذکر شفاهی:

اعطای کمک به استان‌های کشور، شفاف و ضابطه‌مند شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس فقدان معیار و ملاک مشخص برای اعطای کمک های دولتی به استان ها را موجب بروز نارضایتی مردم دانست و تاکید کرد: دولت باید نحوه و برنامه اعطای کمک‌های اعتباری به استان‌های کشور را شفاف و ضابطه‌مند کند.

به گزارش یزدفردا به نقل از خانه ملت ، "نورالله حیدری دستنایی" در تذکر شفاهی خود در پایان جلسه علنی امروز سه شنبه -23 فروردین ماه - مجلس شورای اسلامی از نامشخص بودن ملاک تخصیص کمک های اعتباری به استان های مختلف انتقاد کرد و گفت: ضروری است، دولت برای پرداخت کمک های مختلف به استان های کشور سازوکار قانونی مشخصی تعیین کند.

حیدری با اشاره به ناهمسانی پرداخت کمک های دولتی به استان های مختلف، تاکید کرد: اگر دولت در مورد ضابطه خاص پرداخت کمک های اعتباری به استان ها شفاف سازی نکند، مردم بسیاری از مناطق کشور به دلیل عدم اختصاص این کمک ها به استان محل سکونت خود، گله مند و ناراضی می شوند.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در ادامه با استناد به اصل 64 قانون اساسی، گفت: براساس قانون اساسی، هر 10 سال یک بار با توجه به شرایط و شاخص های مربوطه، باید تعداد 10 نفر به نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزوده شود.

وی با بیان این که این مدت زمان در دوره نهم سپری شده است، تصریح کرد: لازم است، دولت و مجلس در تعامل و همکاری سازوکار لازم را فراهم کنند تا اصل 64 قانون اساسی اجرا شود و افراد منتخب مردم به جمع نمایندگان مجلس بپیوندند.

"سید شهاب الدین صدر" نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر شفاهی حیدری دستنایی، گفت: مجلس و مجموعه هیات رئیسه مساله اعطای کمک های دولتی به استان های کشور را پیگیری خواهند کرد تا تبعیضی برای پرداخت این کمک ها در میان استان های مختلف وجود نداشته باشد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا